Hogyan válasszunk parfümöt?
2004.04.10. 23:54
Hogyan válasszunk parfümöt?
Parfümöt hordani annyi, mint egy történetet elmesélni magunkról. Ez a történet lehet komoly vagy vidám, szép vagy felkavaró, nyugodt vagy mozgalmas, éterien tiszta vagy pokolian csábító - szavak nélkül szól, mégis könnyen érthető, mert egyenesen a szívet veszi célba. Az érzelmek nyelvén mer beszélni ma, amikor annyira elfeledkezünk az érzelmi világ értelméről.
Habár a csábítás eszköztárában ma már szinte minden megengedett, vannak olyan illatok, amelyek rafinériájuk, különcségük, izgalmas, átlagtól elütő kompozíciójuk miatt egy frivol, enyhén vagy erősen erotikusnak ígérkező estére kitűnő illatos társunk lehet. Az analógia kínálkozik, ahogy az autógyártók vagy a mobiltelefonkészülékek piacán is időnként kiugrik egy cég és a "most, vagy soha" hangulattól vezérelve formabontó dizájnnal lepi meg célközönségét, úgy próbál néha egy-egy parfümkreátor vagy merészebb divatház kiszakadni a megszokott klisékből. Ha sikerül, és jó alkalom kínálkozik az extravagancia kiélésére, a különbözőség vállalására, vagy az illatnak aktuális mondanivalója van - eléri célközönségét, és nyert ügye van. A hazai parfümkultúra legnagyobb hiányosságaként a parfümöt választók közül sokan nem gondolják komolyan, hogy egy illattal egy egyéniséget vesznek magukra, és hogy kifejezetten nem árt, ha az harmonizál is az övékével. A konkrét igénnyel érkezők többségénél leginkább a marketingeszközök, reklámok sikerén, az ismerősök véleményén, a trenden, az újdonságok vonzerején múlik, hogy mit fúj magára. Ez persze természetes, mint ahogy a megmaradó negatív benyomás is az lesz, ha a jól megalkotott frizura-smink-ruha-ékszer-viselkedés összhangot éppen a hozzá nem illő parfüm bontja meg. Pedig örök igazság: a jól eltalált parfüm: lélek, mely az egyéniségen kiteljesedhet, védőburka egyszerre óv és hívogat. Két célnak is meg kell felelnie: egy dolog a parfüm, amelyet imádok magamon, és nagyon tetszik, míg egy másik az, amely másoknak tetszik rajtam, és a társaságomnak szól. Röviden: szeressem magamon, és másoknak is tetsszen rajtam. Művészet olyan illatot találni, mely egyszerre mindkét c! élnak tökéletesen megfelel, és be kell látni, van olyan egyéniség, akinél ez lehetetlen. Választani azonban kell, a választás az élet maga. A kérdés, hogyan? A nálunk fejlettebb parfümkultúrával bíró országokban alaposan kiképzett eladói csapat áll rendelkezésünkre és segít eligazodni a több száz kapható illat között. Ma már a parfümériák eladói Magyarországon is rengeteg illatot ismernek, és szívesen ajánlják is azokat. Természetesen ez a szint több időt feltételez, mint beszaladva megvásárolni a barátunk kedvenc parfümjét vagy a legújabban reklámozott illatot, de nagyobb sikert is érhetünk el vele. Hagyatkozzunk az orrunkra vagy az eladók szakértelmére és hagyjunk időt a próbálgatásra.
Hogyan fogjunk ajándékvásárláshoz?
Nos, ha jó orr vagy termékismeret nélkül szeretnénk igazi új illatot választani valaki másnak, akkor legfontosabb, hogy fürkésszük ki az eddig használt legkedveltebb parfümje, vagy parfümjei nevét. Ez komoly segítség lesz az eladónak az illető "illatvilágáról" és sokkal könnyebben tud majd segíteni egy olyan ajándék megtalálásában, ami nem a piperepolcon felejtve, hanem az illető testéről fog elillanni a következő hónapokban. Az ok egyszerű, az új illatot választók 80 %-a ugyanahhoz az illatcsaládhoz ragaszkodik, még ha a konkrét illatban változtat is.
Parfümöt hordani annyi, mint egy történetet elmesélni magunkról. Ez a történet lehet komoly vagy vidám, szép vagy felkavaró, nyugodt vagy mozgalmas, éterien tiszta vagy pokolian csábító - szavak nélkül szól, mégis könnyen érthető, mert egyenesen a szívet veszi célba. Az érzelmek nyelvén mer beszélni ma, amikor annyira elfeledkezünk az érzelmi világ értelméről.
Habár a csábítás eszköztárában ma már szinte minden megengedett, vannak olyan illatok, amelyek rafinériájuk, különcségük, izgalmas, átlagtól elütő kompozíciójuk miatt egy frivol, enyhén vagy erősen erotikusnak ígérkező estére kitűnő illatos társunk lehet. Az analógia kínálkozik, ahogy az autógyártók vagy a mobiltelefonkészülékek piacán is időnként kiugrik egy cég és a "most, vagy soha" hangulattól vezérelve formabontó dizájnnal lepi meg célközönségét, úgy próbál néha egy-egy parfümkreátor vagy merészebb divatház kiszakadni a megszokott klisékből. Ha sikerül, és jó alkalom kínálkozik az extravagancia kiélésére, a különbözőség vállalására, vagy az illatnak aktuális mondanivalója van - eléri célközönségét, és nyert ügye van. A hazai parfümkultúra legnagyobb hiányosságaként a parfümöt választók közül sokan nem gondolják komolyan, hogy egy illattal egy egyéniséget vesznek magukra, és hogy kifejezetten nem árt, ha az harmonizál is az övékével. A konkrét igénnyel érkezők többségénél leginkább a marketingeszközök, reklámok sikerén, az ismerősök véleményén, a trenden, az újdonságok vonzerején múlik, hogy mit fúj magára. Ez persze természetes, mint ahogy a megmaradó negatív benyomás is az lesz, ha a jól megalkotott frizura-smink-ruha-ékszer-viselkedés összhangot éppen a hozzá nem illő parfüm bontja meg. Pedig örök igazság: a jól eltalált parfüm: lélek, mely az egyéniségen kiteljesedhet, védőburka egyszerre óv és hívogat. Két célnak is meg kell felelnie: egy dolog a parfüm, amelyet imádok magamon, és nagyon tetszik, míg egy másik az, amely másoknak tetszik rajtam, és a társaságomnak szól. Röviden: szeressem magamon, és másoknak is tetsszen rajtam. Művészet olyan illatot találni, mely egyszerre mindkét c! élnak tökéletesen megfelel, és be kell látni, van olyan egyéniség, akinél ez lehetetlen. Választani azonban kell, a választás az élet maga. A kérdés, hogyan? A nálunk fejlettebb parfümkultúrával bíró országokban alaposan kiképzett eladói csapat áll rendelkezésünkre és segít eligazodni a több száz kapható illat között. Ma már a parfümériák eladói Magyarországon is rengeteg illatot ismernek, és szívesen ajánlják is azokat. Természetesen ez a szint több időt feltételez, mint beszaladva megvásárolni a barátunk kedvenc parfümjét vagy a legújabban reklámozott illatot, de nagyobb sikert is érhetünk el vele. Hagyatkozzunk az orrunkra vagy az eladók szakértelmére és hagyjunk időt a próbálgatásra.
Hogyan fogjunk ajándékvásárláshoz?
Nos, ha jó orr vagy termékismeret nélkül szeretnénk igazi új illatot választani valaki másnak, akkor legfontosabb, hogy fürkésszük ki az eddig használt legkedveltebb parfümje, vagy parfümjei nevét. Ez komoly segítség lesz az eladónak az illető "illatvilágáról" és sokkal könnyebben tud majd segíteni egy olyan ajándék megtalálásában, ami nem a piperepolcon felejtve, hanem az illető testéről fog elillanni a következő hónapokban. Az ok egyszerű, az új illatot választók 80 %-a ugyanahhoz az illatcsaládhoz ragaszkodik, még ha a konkrét illatban változtat is.
|